Sprawdź swoją instalację gazową na hamowni
20.07.2015
Wielu użytkowników instalacji LPG nie zdaje sobie sprawy, jak wiele korzyści niesie ze sobą prawidłowo ustawiona mapa wtrysku gazu.
Dobrze funkcjonująca instalacja zapewnia utrzymanie optymalnego spalania oraz utratę mocy nie przekraczającą 5% w porównaniu
z zasilaniem benzyną. Pomiary na hamowni są prostym sposobem na precyzyjną regulację instalacji gazowej, jak również weryfikację jakości montażu.
Przedstawione poniżej charakterystyki mocy i momentu obrotowego silnika, w samochodzie Renault Laguna 2.0T, są przykładem możliwości jakie daje regulacja instalacji gazowej na hamowni podwoziowej.
Optymalizacja działania instalacji gazowej LPG wykonana na hamowni
Po przeprowadzeniu pomiarów na benzynie - wykresy w kolorze czerwonym, wykonaliśmy pomiary charakterystyk silnika zasilanego LPG - wykresy w kolorze niebieskim. Od razu widoczna była spora utrata mocy na gazie. 21KM stanowi 12% mocy wyjściowej na benzynie. Przebieg momentu obrotowego również pozostawiał wiele do życzenia. Taka różnica w wynikach byłaby już zdecydowanie odczuwalna przez użytkownika pojazdu.
Charakterystyka w kolorze niebieskim jest wynikiem procesu autokalibracji, a więc standardowej procedury programowania instalacji. W porównaniu z zasilaniem benzyną, wartości maksymalnego momentu oraz mocy, jak i sam przebieg charakterystyki, nie były korzystne dla zasilania gazem.
Po przeprowadzeniu regulacji na hamowni - wykresy w kolorze zielonym, widać poprawę przebiegu, jak również maksymalnej wartości momentu obrotowego silnika zasilanego gazem. Różnica w mocy między benzyną a LPG wynosi teraz jedynie 2,5%. W praktyce użytkownik tego pojazdu nie odczuje różnicy między zasilaniem gazem a benzyną.
Umów się na pomiary
Skontaktuj się z nami i umów na pomiary na hamowni podwoziowej już dziś.